loading...

طراحي سايت و تبليغات در گوگل

مجري انواع تبليغات در گوگل و بينگ. طراحي سايت حرفه اي براي رونق كسب و كار شما

بازدید : 165
دوشنبه 31 شهريور 1399 زمان : 12:15

  • ترافیک وب سایت چیست؟
  • اهمیت افزایش بازدید سایت چیست؟
  • الکسا چیست و چه ارتباطی با افزایش بازدید سایت دارد؟
  • راهکارهای قطعی افزایش بازدید و ترافیک سایت کدامند؟

در مقاله “افزایش ترافیک سایت” ، پاسخ تمامی سوالات فوق را خواهید یافت.

ترافیک وب سایت چیست؟

ترافیک وب سایت چیست و چگونه می توان آن را تفسیر نمود؟

تعریف: ترافیک وب سایت، به کاربران وب که از یک وب سایت بازدید می کنند اشاره دارد. ترافیک سایت بر اساس بازدیدها اندازه گیری می شود و گاهی اوقات “نشست” نامیده می شود. به عبارتی دیگر نشست همان تعداد ورودی ها به سایت بوده و مرسوم ترین روش برای اندازه گیری میزان تاثیر گذاری کسب و کار آنلاین در جذب مخاطبین می باشد. امروزه دغدغه هر مدیر سایتی افزایش ترافیک سایت خود می باشد زیرا این کار باعث افزایش رتبه سایت و همچنین بهبود رتبه الکسا می شود.

هنگامی که تجارت الکترونیک در دهه 1990 آغاز شد ، معیار ترافیک سایت برای اولین بار به عنوان مهمترین معیار تعیین محبوبیت وبسایت شناخته شد. به دلیل آن که هنوز معیارهای دیگری برای سنجش موفقیت آنلاین وجود نداشت. به همان نسبت که بازاریابان دیجیتال به طور منظم کار می کردند، تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت نیز بسیار پیچیده تر می شد.

– کاربران چه مدت زمانی در صفحه می مانند؟ درصورتی که کاربران پس از چند ثانیه سایت را ترک کنند , ارائه مقدار بسیار زیادی از ترافیک تقریبا بی معنی است. معیارهایی مانند نرخ جست و جو و زمان در صفحه، تصویری از نحوه رفتار کاربران را نشان می دهد.

– چند درصد از کاربران یک خرید انجام دادند؟ برای شکوفایی یک کسب و کار آنلاین به مخاطب بزرگی نیاز داریم. اما احتیاج داریم که مخاطبینمان حقیقی باشند. تخمین بزنیم که چند نفر از کاربران از محصولات خریداری می کنند، که معمولا با نرخ تبدیل تعیین می شود. موضوع بیان شده همچنین نشان می دهد که آیا فروشگاه مبتنی بر تجارت الکترونیک به طور موثری بازاریابی محصولات خود را ارائه می دهد یا خیر؟!

اهمیت افزایش بازدید سایت چیست؟

امروزه در بسیاری از حوزه ها ردپای تکنولوژی مشاهده می شود. رشد و پیشرفت در تکنولوژی، به کارگیری ابزار های جدید و به روز شدن نیازمندی ها اهمیت طراحی و استفاده از یک بستر امن و مناسب را بیشتر کرده است. وب سایت ها و شبکه های اجتماعی، بستری مناسب و در دسترس جهت معرفی و ارائه خدمات و محصولات متنوع به مشتریان می باشند. حال هر چقدر میزان استفاده کاربران از سایت و بازدید آنها از مطالب ارائه شده در وب سایت بیشتر باشد، میزان فروش و سود آوری بیشتر خواهد شد.

از دیگر اهمیت های پر بازدید بودن یک سایت، کاهش رتبه الکسای سایت می باشد. همین امر خود منجر به اعتلای اعتبار سایت در موتور های جست و جو و بهبود وضعیت سئوی سایت می گردد.

امیت افزایش بازدید سایت

الکسا چیست و چه ارتباطی با افزایش بازدید سایت دارد؟

الکسا یک ابزار تحت وب است که با آدرس alexa.com قابل دسترس همگان میباشد. کار اصلی این شرکت تعیین رتبه سایت ها است. الکسا اطلاعات مربوط به وبسایت مانند تعداد ورودی های سایت، کلمات و عبارات تحت جست و جو، آمار ورود به سایت و همچنین بک لینک های ثبت شده برای یک وب سایت را نگه داری میکند. طبق این آمار رتبه سایت تعیین میگردد.

الکسا سایت شما را بر دو مبنا رتبه بندی میکند، اول در مقیاس جهانی با دیگر سایت ها، دوم در مقایسه با رقبای داخل کشورتان. البته ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از خدمات الکسا با خرید اکانت الکسا در دسترس خواهد بود.

شما میتوانید با نصب افزونه روی مرورگرتان رتبه الکسای سایت ها را مشاهده کنید اما پیشنهاد ما به شما ابزار بررسی رتبه الکسای تاپ ادورت میباشد که به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.

اهمیت بهبود رتبه الکسا

رتبه الکسا هم برای بازدید کنندگان و کاربران سایت و هم برای رقیبان شما ارزشمند است. بدین صورت که اگر فردی تقاضای تبلیغات در سایت شما را داشته باشد، ابتدا اعتبار و میزان بازدید سایت شما را در سایت الکسا می سنجد و سپس تصمیم خود را عملی می کند. پس بهبود رتبه ی الکسا به نحوی منجر به شناخته شدن و دیده شدن سایت شما می گردد. از طرفی افزایش بازدید سایت، به عنوان یک سرمایه برای گرداننده های سایت به شما می آید.

هشت روش قطعی افزایش بازدید وبسایت – طراحی داخلی سایت

اگر شما از یک بازاریاب و یا یک مالک کسب و کاری سؤال کنید که چه چیزی در جهان بیشتر از همه برای او خوشایند است، به احتمال زیاد جوابی که به شما می دهد “داشتن مشتری بیشتر” است. در اغلب مواقع، در لیست دلخواه کسب و کارمان بعد از یافتن مشتری، رسیدن به چه چیزی مد نظر است؟ قطعاً بازدید بیشتر و افزایش ترافیک سایت. راه های بسیار زیادی برای افزایش بازدید وبسایت شما وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به ۲۵ روش افزایش بازدید وبسایت نگاهی بیندازیم که شامل چندین روش رایگان است.

ایجاد محتوای جدید و ابتکاری

دیگر نمی توان با مطلب تکراری، ترافیک سایت را افزایش داد. آن دوران دیگر تمام شده است و همچنین موتورهای جستجو به محتوای کپی شده، بسیار حساس هستند. جریمه سایت هایی که مطالب کپی منتشر می کنند، کاهش رتبه آنها و کاهش بازدیدکننده هایشان است. پس سعی کنید مطلبی که انتشار می دهید، کاملا خلاقانه و جدید باشد تا هم بازدیدکنندگان جذب شوند و هم رتبه سایت در موتورهای جستجو بهتر شود. سعی کنید بند اول را به گونه ای بنویسید که خواننده را مجاب به خواندن ادامه مطلب کند. همچنین از غلط های املایی به شدت پرهیز کنید.

هر سایت بسته به حوزه فعالیت خود باید مقالات مرتبط را ارائه دهد. برخی از این موضوعات دارای اهمیت بیشتر و اعتبار بیشتر بین مخاطبان است. شما با شناسایی این موضوعات و استفاده از کلید واژه های پر بازدید در تهیه مقالات، می توانید رشد به سزایی در میزان بازدید از سایت ایجاد نمایید. استفاده از گوگل ترندز و گوگل وبمستر تولز می تواند کمک شایانی در جهت شناسایی کلمات کلیدی بنماید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر داشت این است که محتوای منتشر شده در سایت نباید تکراری و کپی شده باشد.

حرفه ای و جذاب داشته باشید

سعی کنید تا محیط و شکل کلی مطلب طوری باشد که خواننده را جذب کند. برای اینکار نکته های زیر را رعایت کنید:

1. از تصاویر مربوط به نوشته استفاده کنید.

2. تصاویر متعادل استفاده کنید بصورتی که نه خیلی کم کیفیت باشد و نه خیلی باکیفیت که بارگیری آن زمان ببرد.

3. اندازه و ابعاد تصویر مناسب نوشته باشد.

4. تبلیغ های اضافی را در صفحه قرار ندهید. (اعصاب خواننده را با نمایش مطالب بی ربط خرد نکنید!)

5. از CSS3 استفاده کنید. (منظور زیباسازی متن و رنگ و لعاب بخشیدن به آن است)

خبرنامه داشته باشید

یکی از روش های کاربردی و متداول جهت افزایش بازدید واقعی وب سایت، ارسال پیام به آدرس ایمیل ثبت نام کنندگان در سایت می باشد. این پیام می تواند حاوی اخباری از جمله بارگذاری یک مقاله جدید در سایت باشد. اگرچه در این روش هیچ بازدید کننده جدیدی به سایت اضافه نمی شود اما منجر به عدم کاهش بازدید کننده می شود. همچنین این کار یک حس تعهد نسبت به سایت در کاربر ایجاد می کند.

بازدید کننده مشتاق این است که خبرهای جدید سایت و مطالب جدید برای او ایمیل زده شود. با این کار افراد هرچند کم اما هر از گاهی به سایت شما سر میزنند. البته باید به گونه ای عمل کنید که مطالعه خبرنامه شما برای مشتریانتان خسته کننده نباشد.

مانند مخاطبان خود فکر کنید

زمانی که بازدیدکننده نوشته را بخواند و احساس کند که یک فرد مثل خودش این مطلب را نوشته، تاثیر زیادی بر وی دارد. این نکته در علم روانشناسی نیز ثابت شده است. پس سعی کنید مطالب شما مفید و مورد اعتماد عموم جامعه باشد و کاربران آن را تایید کنند.

از وبلاگ استفاده کنید

کابران وبلاگ را دوست دارند، چون مطالب آن کوتاه و کامل است و معمولا وجود آن سبب بالا رفتن ترافیک سایت می شود.

دسته بندی و فهرست مناسبی داشته باشید

فهرست مناسبی داشته باشید تا کاربر به راحتی بتواند به مطالب مختلف دسترسی داشته باشد و همچنین دسته بندی شما باید مشخص، واضح، در دسترس، و کامل باشد. این موضوع تاثیر بسیار فراوانی در افزایش ترافیک سایت خواهد داشت.

از آمار گوگل آنالیتیکس استفاده کنید

استفاده از آمار های گوگل آنالیتیکس باعث می شود که نقاط ضعف و قوت سایت خود را پیدا کنید و نقاط ضعف را برطرف کنید. شما می توانید صفحات قوی را شناسایی کرده و قوی تر کنید و صفحات ضعیف را نیز اشکال یابی کرده و برای افزایش قدرت آنها اقدام کنید. پیشنهاد میکنیم از وب مستر نیز غافل نشوید!

از لینک های داخلی استفاده کنید

در مطالب و نوشته های خود از لینک های داخلی استفاده کنید، یعنی اگر کلمه یا عبارتی در نوشته به کار برده اید که در مورد آن، در صفحه ای دیگر از سایت مطلب دارید، آن کلمه و یا عبارت را به آن صفحه (که در مورد آن کلمه یا عبارت است) لینک کنید. بهترین نمونه برای این موضوع سایت ویکی پدیاست که هر کلمه مرتبط به صفحه مربوطه لینک شده است.

25 روش قطعی افزایش بازدید وبسایت – خارج وب سایت

انجام تبلیغات

این مورد بسیار واضح و شفاف است و قصد داریم در ابتدای کار به این روش نگاهی بیندازیم. به طور کلی جستجوی پولی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و نمایش تبلیغات از بهترین روش ها برای جذب مخاطب هستند.

برای این کار، نشان تجاری و یا برند خود را بسازید و سایت خود را در معرض عموم قرار دهید. راهبرد ها و استراتژی های پرداخت کسب و کارتان را زمان بندی کنید تا به اهداف خود دست پیدا کنید. آیا خواهان افزایش ترافیک سایت خود هستید یا در جست و جوی افزایش تبادلات؟

هر کانال پولی جوانب مثبت و منفی مخصوص به خود را دارد. پس قبل از اینکه به کارت اعتباری خود دست بزنید لازم است درباره اهدافتان با دقت فکر کنید. اگر شما فکر می کنید بازدید بیشتر از سایت در فروش بیشتر تأثیرگذار است، احتیاج به هدف گذاری روی کلمات کلیدی دارید تا فروش تجاری بیشتری داشته باشید. بله، رقابت بر سر عبارات جست و جو بسیار شدید و حتی (گران) است؛ اما نتیجه نهایی که در آخر کار حاصل می شود به ارزش آن می افزاید.

فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی در بین افراد جایگاه خود را پیدا کرده اند و کمتر کسی را می بینید که از شبکه های اجتماعی استفاده نکند، لذا استفاده از آن نقش فراوانی در افزایش ترافیک سایت دارد. این که فقط تولید محتوا کنید و امیدوار باشید که مردم آن را پیدا کنند، کافی نیست. شما مجبور هستید که در این زمینه فعال باشید. یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید وب سایت، استفاده از شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوای شماست.

افزایش ترافیک سایت

به طور مثال شبکه اجتماعی توییتر برای لینک های کوتاه، مبهم و جذاب بسیار مناسب و ایده ال است. در حالی که در سازوکار گوگل پلاس این امکان وجود دارد که به طور اختصاصی کلمات شما جست و جو شده و محتوایتان در این شبکه اجتماعی نمایش داده شود. کاربران از این طریق وارد سایت شما می شوند و افزایش بازدید وبسایت شما رقم می خورد.

یا شما دارای اکانت توییتر هستید؟ پس با استفاده از هشتگ های مرتبط، به گروه های بحث و تبادل نظر ملحق شوید. آیا مخاطبان شما در پست های فیسبوک نظر دهی می کنند؟ به سؤالات پاسخ می دهند و به دیگر افرادی که در صفحه شما نظر می دهند ملحق می شوند؟

هیچ چیزی به اندازه استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال انتشاری در بازدید از سایت شما مؤثر نیست. پس، از شبکه های اجتماعی که با هدف تعامل با مردم طراحی شده، غافل نشوید و از فرصت رایگان ایجاد شده توسط آن ها به خوبی استفاده کنید.

حال اقدامات مربوط به شبکه های اجتماعی، برای بهبود رتبه سایت را برای شما عزیزان شرح می دهیم:

1. سعی کنید برای سایت خود شبکه های اجتماعی مختلف را بسازید و لینک پیوستن به آنها را در سایت خود قرار دهید.
2. مطلب هایی که در سایت خود منتشر می کنید را در شبکه های اجتماعی خود نیز به اشتراک بگذارید.
3. سعی کنید دکمه ی پیوستن به شبکه های اجتماعی به صورت ابزار در همه صفحات سایت وجود داشته باشد.
4. از فیسبوک، توئیتر، گوگل پلاس و لینکدین حتما استفاده کنید، چون محبوب ترین ها برای موتورهای جستجو هستند.
5. از کانال تلگرام حتما استفاده کنید چون اکثر مردم ایران از تلگرام استفاده می کنند.
6. هر مطلبی که در سایت خود منتشر می کنید، حتما در کانال تلگرام خود نیز به اشتراک بگذارید.

ایجاد تنوع در محتوا

علی رغم عواملی که به آن معتقد هستید و باور دارید، هیچ فرمول خاصی برای موفقیت در بازاریابی محتوا وجود ندارد. به همین دلیل، تا جایی که مقدور است و امکان جذاب شدن محتوا وجود دارد، در اندازه و نوع محتواهایتان تفاوت ایجاد کنید، تا برای کاربران از هر قشری مناسب جلوه کند.

برای اثر گذاری بیشتر، محتواهای مبتنی بر خبر یا پست های خبری با محتوای بسیار طولانی (همانند یک فیلم یا نمایش بصری) و اطلاعات و داده ها و نمونه های داده محور را کوتاه تر کنید.

عنوان قوی بنویسید

سرفصل ها یا هدینگ ها یکی از مهم ترین قسمت های محتوای شما به حساب می آیند. بدون داشتن سرفصل گیرا، پست ها و محتواهای کامل ترین وبلاگ ها نیز نخوانده باقی خواهند ماند. پس بهتر است در هنر سرفصل نویسی، ماهر شوید.

به عنوان مثال نویسنده ها در اغلب مواقع در رسانه خبری “BuzzFeed”و”Upworthy” بیش از 20 عنوان برای مطالب در نظر میگیرند و پس از تحلیل و بررسی و یکی از آن ها را انتخاب می کنند. این کار به طور حتم منجر به افزایش بازدید سایت خواهند شد. بنابراین قبل از اینکه بخواهید محتوای خود را منتشر کنید، درباره انتخاب عنوان آن خوب فکر کنید.

به صفحات سئو شده توجه داشته باشید.

بهترین و موثر ترین روش برای بالا بردن ترافیک، بهینه سازی سایت و یا همان سئوی سایت می باشد. اگر شما بتوانید سئوی محتوای تولیدی و سایت خود را بالا ببرید، موتور های جست و جو به راحتی سایت شما را در دسترس مخاطبان قرار می دهند. جالب است بدانید محتوای سئو شده اصلی ترین و مهم ترین سرمایه یک سایت به شمار می آید. پس تا حدی که امکان دارد سعی کنید محتوایی در محتوای ارائه شده در سایت خود اصول و قواعد سئو را رعایت کنید.

افزایش بازدید سایت

فکر می کنید که سئو از بین رفته است؟ مجدد فکر کنید. بهینه سازی سایت و محتواها، هنوز برای موتورهای جستجو یک فعالیت ارزشمند و ارزنده به شمار می رود.

  • آیا متن جایگزین تصاویر را اضافه کرده اید؟
  • آیا برای محتواهای جدید لینک های داخلی ایجاد کرده اید؟
  • در مورد توضیحات متا چه می دانید؟

بهینه سازی برای پیج های سئو شده نیاز به سپری شدن زمان و یا دوره خاصی ندارد و می تواند به افزایش ترافیک سایت بیانجامد.

بر روی کلمات کلیدی بلند هدف گذاری کنید

آیا انتخاب کلمات کلیدی هدفمند و ویژه را بر اساس جنبه های مهمی که دارند، انجام داده اید؟ اکنون زمان آن رسیده است که بر روی کلمات کلیدی بلند هدف گذاری کنید. کلمات کلیدی بلند، انتخاب اکثر جستجو کنندگان در اینترنت می باشد. اگر شما از کلمات کلیدی بلند به عنوان بخشی از جست و جوی پولی و یا برای سئو سازی کلمات استفاده نکنید، بدین معنی است که همه چیزتان را ازدست داده اید.

شروع وبلاگ نویسی مهمان (قرار دادن پست در سایت های مرتبط با سایت های شما)

علی رغم آن چیزی که شنیده بودید، وبلاگ نویسی مهمان از بین نرفته است.

تأمین کردن یک پست مهمان در یک سایت مشهور و یا معتبر می تواند باعث افزایش بازدید وبسایت شما شود و به شما کمک خواهد کرد که نام تجاری خود را در یک معامله بسازید. لازم است بدانید، استاندارهای وبلاگ نویسی مهمان در طول هجده ماه گذشته به طور اساسی تغییر کرده اند. همیشه تاکتیک ارسال پست به صورت اسپم با مجازات های سخت گوگل همراه است. پس با هوشیاری به راهتان ادامه دهید.

علاوه بر انتشار پست میهمان، شما می توانید پست های خود را به صورت رایگان در سایت اخبار رسمی نمایش دهید. این سایت در زمینه ی بازنشر محتواهای تولید شده در انواع مختلف سایت ها فعالیت می کند.

دیگران را به عنوان نویسنده مهمان در سایتتان دعوت کنید

وبلاگ نویسی مهمان یک خیابان دوطرفه است. علاوه بر اینکه شما محتوا را در وبلاگ های دیگر پست می کنید، از دیگران نیز دعوت کنید تا محتواهای خودشان را در سایت و یا وبلاگ شما منتشر کنند.

اشتراک گذاری پست ها و لینک دهی آن ها و شما به سایت های متقابل، همانند یک مهمان است که باعث می‌شود خوانندگان جدیدی وارد سایت شما بشوند. اطمینان حاصل کنید که پست هایتان با کیفیت بالا و دارای محتوای اصلی و بدون لینک های اسپم باشد. زیرا گوگل راه فعالی را در شناسایی محتواهای بی کیفیت در وبلاگ نویسی مهمان در پیش گرفته است.

به ورودی از بک لینک ها اهمیت دهید

برای دریافت بک لینک از سایت های دیگر، روش رسمی و مورد پسند گوگل این است که با آن ها رایزنی کنید تا از سایتشان به شما بک لینک دهند (نه خرید بک لینک یا خرید بازدیدکننده برای سایت)؛ یا این که با آن ها تبادل لینک کنید. در نهایت امر نتیجه کار این خواهد بود که یک محتوا در سایت مهمان که حاوی لینک های ارجاعی به سایت شماست، ایجاد می شود. اما اگر کاربران آن سایت بر روی بک لینک ایجاد شده کلیک نکنند این کار چه فایده خواهد داشت؟ الگوریتم های گوگل به خوبی متوجه لینک های منفعل می شوند و آن ها را ناکارآمد می دانند.

به جای اینکه سایت های دیگر را متقاعد کنید که به شما بک لینک دهند (یک فرآیند خسته کننده و دارای پیچیدگی زمانی)، محتوایی بسازید که خواهان واقعی لینک دادن باشد.

کشف کنید چه نوع لینک هایی، به مقدار بسیار زیادی ترافیک ارجاعی ارسال می کنند و نحوه دریافت آن ها در این پست چگونه است.

افزایش ترافیک وبسایت

محتوای پست هایتان را در لینکدین به اشتراک بگذارید

لینکدین خیلی بیشتر از یافتن شغل اهمیت دارد. بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه ای دنیا در حال حاضر یکی از ارزشمند ترین شبکه هایی است که محبوبیت خود را حفظ نموده است. برای اثرگذاری بهتر، شما باید محتوای خود را بر اساس یک قانون خاص و به طور منظم در لینکدین به اشتراک بگذارید. انجام این کار باعث افزایش بازدید وبسایت شما می شود.

ترافیک وبسایت

پیاده سازی طرح schema microdata

میکرودیتا تگی است که با استفاده از آن می توانید یک سری اطلاعات را به موتور های جست و جو بفهمانید که توسط سایت schema تعریف شده است.

تگ های میکرودیتا کار را برای ربات های موتور های جست و جو آسان می کنند و باعث می شوند صفحات شما راحت تر برجسته و بروز شود. استفاده از schema برای سئوی سایت همانند استفاده از یک چرخ دنده غنی برای سایت است که باعث بهبود رتبه بندی کلیک بر روی سایت می شود.

با رهبران متفکر در عرصه صنعت مصاحبه و گفت و گو کنید

آیا فکر می کنید که مصاحبه صرفاً مختص اعضاء مجامع بزرگ است؟ قطعاً شگفت زده خواهید شد وقتی که مشاهده کنید تعداد بسیار زیادی از مردم مشتاق صحبت با شما هستند. البته تنها در صورتی ممکن است که این تقاضای دوطرفه صورت بگیرد. برای این کار در ابتدا برای رهبران متفکر در صنعت کسب و کار یک ایمیل ارسال کنید و از آن ها تقاضا کنید که خواهان مصاحبه و گفت و گو با آن ها هستید. در آخر مصاحبه انجام گرفته را در وبلاگتان منتشر کنید.

نه تنها به رسمیت شناختن نام آن ها باعث تقویت و افزایش بازدید وبسایت شما می شود، بلکه مصاحبه شونده نیز محتوای مصاحبه را در سایت خود و یا در مکان هایی دیگر به اشتراک می گذارد و این کار به گستردگی هر چه بیشتر این روش دامن می زند.

از بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) غافل نشوید

بسیاری از مشاغل بر روی جذب مشتری متمرکز می شوند و به واسطه بازاریابی محتوا بسیاری از ابزار های سنتی را فراموش می کنند. بازاریابی ایمیلی یک ابزار قدرتمند محسوب می گردد. حتی یک انفجار ایمیلی نسبتاً موفق (ارسال انبوه ایمیل)، می تواند رشد کم، ولی قابل قبولی بر روی تقویت ترافیک و افزایش بازدید وبسایت شما داشته باشد.

مواظب باشید در هر باری که سایتتان را بروزرسانی می کنید، با ارسال ایمیل های بی وقفه بمباران ایجاد نکنید. با ایمیل های بی رویه مزاحم کاربران نشوید. همچنین از بازاریابی دهان به دهان یا حضوری، به خصوص هنگامی که مشتریان خاص و ویژه ای خواهان محصولات شما هستند نیز چشم پوشی نکنید.

ارسال یک ایمیل یادآوری با متنی دوستانه، زمانی که محصول جدیدی به کسب و کارتان افزوده شده، برای جلب مشتری کافی است. این کار نیز منجر به افزایش بازدید وبسایت شما می شود.

سایت خود را رسپانسیو طراحی کنید.

روزهایی را سپری می کردیم که مرورگر های اینترنت با ابعاد صفحه نمایش خانگی کاربران تناسب لازم را داشت. امروزه بیشتر از قبل مردم برای استفاده از اینترنت از گوشی های تلفن همراه استفاده می کنند. شما نیز مجبور به استفاده از راهکاری هستید که بازدیدکنندگان سایت بر روی تمام صفحات سایت پیمایش کنند. با استفاده از این کار آن ها را به هر نقطه ای از سایت که خواهان شماست هدایت خواهید کرد.

در این راستا اطمینان حاصل کنید که سایت شما قابل دسترسی برای عموم مردم است. همینطور حتما برای انواع گوشی های تلفن همراه و دیگر صفحه نمایش ها به آسانی قابل رؤیت باشد. حتی گوشی های هوشمند بسیار کوچک.

اطمینان حاصل کنید که سایت شما از سرعت خوبی برخوردار است

آیا حاظر هستید که ۳۰ ثانیه برای بارگذاری یک سایت صبوری کنید تا بتوانید آن را ببینید؟ من حاضر به صبوری نیستم.

اگر وبسایت شما زمان زیادی را برای بازشدن صرف می کند، افزایش نرخ پرش باعث کاهش رتبه آن در گوگل خواهد شد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید صفحات وب سایت تا حد ممکن بهینه سازی شده اند.

به اندازه فایل عکس ها که در سایت بارگذاری می شود توجه کنید. همچنین به ساختار صفحه و افزونه های third-party (برنامه های کوچکی هستند که به وب سایت اضافه می شوند تا قابلیت بیشتری را برای سایت شما رقم بزنند)، توجه داشته باشید. هرچه سایتتان سریع تر بارگذاری شود، طبیعتاً برای کاربر دلنشین تر است.

۲۵روش برای افزایش ترافیک وبسایت شما

احساس اجتماعی بودن را پرورش دهید

مردم دوست دارند که راجع به خاطرات و احساسات پرشوری که نسبت به مسائل مختلف حس می کنند، نظر بدهند. بنابراین ساخت یک جامعه اجتماعی مجازی در وبسایتتان می تواند مسیر بسیار خوبی برای آغاز گفت و گو باشد. همچنین باعث افزایش بازدید وبسایت شما شود.

به عنوان مثال پیاده سازی یک سیستم ارسال نظر قدرتمند، می تواند مؤثر باشد؛ کامنت هایی که در فیسبوک گذاشته می شود و یا ساخت یک انجمن اختصاصی که در آن بازدید کننده ها سؤالاتشان را می پرسند، منجر به افزایش بازدید وبسایت شما خواهد شد.

فراموش نکنید که در وبسایت شما بخش خط مشی و ضوابط استفاده از سایت، مانند رعایت آداب نزاکت و یا به طور مثال نپرسیدن سؤالات بی ادبانه که توسط برخی کاربران رخ می دهد، افزوده شده باشد.

در بخش نظردهی گوش شنوا داشته باشید

احتمالاً سایت های بسیار زیادی را بازدید کردید که بر اساس یک سری قواعد خاص، با حرفه شما مرتبط باشند. چه عاملی باعث شده که به گفت و گو با آن ها نپردازید؟

با نام برند خودتان در سایت ها و وبلاگ های مرتبط نظر بگذارید. در نتیجه کاربران سایت مهمان با نام شما و نقطه نظر کاربردی شما آشنا می شوند و ممکن است از سایتتان بازدید کنند. در نهایت این عوامل باعث افزایش بازدید وبسایت شما و رسیدن به هدفتان می شود. پس توجه کنید که منزوی نشوید. ارتباط با سایت هایی که در حوزه کسب و کار شما هستند لازم و ضروری است؛ در این مسیر از انجام فعالیت های غیرحرفه ای نظیر ارسال هرزنامه (اسپم) به این سایت ها خودداری کنید.

فزایش ترافیک وبسایت شما

تجزیه و تحلیل داده هایتان را مورد بررسی قرار دهید

تجزیه و تحلیل داده های گوگل (گوگل آنالیتیکس) یک منبع غیر قابل تخمین و فوق العاده با ارزش از داده ها و اطلاعات است. این داده ها در جنبه های مختلفی از سایت شما به شکلی کاملاً باورنکردنی و بسیار موثق قابل استفاده هستند. این اطلاعات در خصوص بازدید کنندگان و صفحات سایت شما می باشد.

بر روی تجزیه و تحلیل داده ها تمرکز کنید و این اطلاعات را برای اهداف حرفه ای و راهبرد های محتوای وبسایتتان استفاده کنید. به صفحات و پست هایی که می خواهند محبوبیتشان را اثبات کنند توجه کنید. اطلاعات بازدید کننده های سایتتان را مورد بررسی قرار دهید و تحلیل کنید. بررسی کنید که به چه طریقی، در چه زمان و درچه مکانی بازدید سایت شما افزایش می یابد.

محتوای وبسایتتان را به سایت های خبر خوان ارسال کنید

در ابتدای کار یک عبارت سلب مسئولیت در ارتباط با کارهایی که کاربران بر روی سایت انجام می دهند و یا پست‌هایی که مشاهده می کنند قرار دهید. محتوای سایت خود را در سایت های خبرخوان منتشر کنید، اما در نظر داشته باشید که برخی از خبرخوان های حرفه ای از دریافت محتوای اسپم جلوگیری می کنند.

۲۵روش افزایش بازدید وبسایت

در استراتژی محتوای وبسایتتان، انتشار یک ویدیو را در دستور کار خود قرار دهید

همانطور که می دانید محتوای تصویری و متحرک جذاب ترین و پر مخاطب ترین نوع محتوا می باشد.داده ها نشان می دهد که نگهداری اطلاعات برای موارد بصری موردی ارجح تر از آن است که بخواهد صرفاً بر اساس متن باشد. با این کار توجه مخاطبتان را جلب و حفظ کنید. این عوامل باعث افزایش بازدید وبسایت شما در همان زمان می شود. ویدئو ها به سادگی قادر به بالا بردن بازدید سایت می شوند. برای تولید یک ویدئو لازم نیست هزینه ی گزافی را متحمل شوید یا یک کار بسیار دشوار را انجام دهید.

برای ساخت یک کلیپ یا ویدئو فقط کافی است محتوای متنی سایت خود را در قالب یک پاورپوینت آماده سازید. سپس با استفاده از نرم افزار های مختلف فیلم برداری از صفحه از پاور پوینت در حال اجرا فیلم بگیرید. اگر مطلب آموزشی است، توصیه می شود همزمان به ارائه پاور پوینت مطالب به صورت خلاصه و شفاهی زیر صدای ویدئو باشد.

این کار اثر گذاری و جذابیت ویدئو را بالا می برد و احتمال اینکه بازدید کننده ویدئو را به دیگر دوستانش معرفی کند بیشتر می شود. همچنین شما می توانید ویدئوی تولیدی خود را در سایت های آپارات، نمایش و تماشا به اشتراک بگذارید.

ویدئو مارکتینگ

در رقابت تحقیق کنید.

اگر شما از نرم افزارهای شناسایی رقیبان همانند buzzsumo استفاده نمی کنید، به راستی که در وضع نامساعدی هستید. این سرویس ها، عملکرد های اجتماعی را از سایت های خاص جمع آوری می کنند. محتوای وبسایت ها، موضوعاتی را که با یک نگاه سریع برای مخاطبان و خوانندگان طنین انداز می شوند، فراهم می کنند.

موضوعات استفاده شده در محتواها به شکل بسیار مهمی در رسانه های اجتماعی تکامل ایجاد می کنند.

تلاش کنید تا بفهمید که مردم راجع به چه مسائلی صحبت و مطالعه می کنند؛ با در نظر گرفتن آن مسائل سر موضوعاتی از محتواهایتان رقابت کنید که موجب افزایش بازدید وبسایت شما می گردد.

افزایش ترافیک وبسایت شما

میزبانی از وبینارها (سمینارهایی که در بستر اینترنت انجام می شود)

مردم علاقمند به یادگیری هستند و وبینارها بهترین جایگاه برای عرضه درایت و دانایی شما برای مخاطبانی که مشتاقانه منتظر شما هستند، محسوب می شوند. با یک گروه اجتماعی مؤثر و درحال ارتقاء همگام شوید. وبینارها یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید وبسایت شما محسوب می شوند.

یک ایمیل در هفته و یا زودتر از زمان و قبل از تشکیل وبینار برای مخاطبانتان ارسال کنید; همانند عبارت “آخرین شانس شما برای ثبت نام”، که در برخی از سایت هایی که حاوی خبر مهمی هستند، منتشر می شود. محتوای اصلی این ایمیل ها نیز یادآور روز وبینار باشد.

اطمینان حاصل کنید که بیانات شما برای مشاهدات بعدی بایگانی می شود. وبینارتان را در رسانه های اجتماعی با گستردگی هر چه تمام تر ارتقاء دهید.

در کنفرانس ها شرکت کنید

در هر عرصه ای که شما در آن فعالیت می کنید، موقعیت هایی شکل می گیرد که دارای حداقل یک یا دو انجمن اصلی هستند و کنفرانس هایی که در این انجمن ها برگزار می شود با موضوع کسب و کار شما مرتبط است. شرکت در این کنفرانس ها ایده بسیار خوبی است و صحبت درباره کنفرانس ها بهتر از شرکت در آنهاست. حتی اگر شما به صورت نیمه کاره و ناقص مشغول سخنرانی شوید، یک راه بسیار عالی را برای اثبات خود به عنوان یک رهبر متفکر در صنعت خودتان، پیش رو گرفته اید. در این مسیر وبسایت شما نیز به شکل قابل توجهی برجسته و ممتاز می گردد.

این عوامل را همین امروز برای مقاله ای که می خواهید منتشر کنید اعمال کنید.

تبدیل مقالات خود به E-book

هنگامی که شما در سایت مطالب خود را در قالب مقالات برای بازدید کننده ارائه می دهید، تنها افرادی که به سایت مراجعه کنند قادر به استفاده از این مقالات هستند. پیشنهاد ما این است که مقالات منتشر شده سایت خود را به سادگی تبدیل به E-book یا همان کتاب الکترونیکی کنید. این اتفاق باعث می شود سایت هایی که انواع کتب الکترونیکی را به عناوین مختلف ارائه می دهند، کتاب الکترونیکی مقالات شما را هم در سایت خود منتشر کنند. این امر سبب افزایش بازدید سایت شما خواهد شد.

برگزاری دوره های آموزشی رایگان

شما می توانید کلیپ ها و ویدئو هایی در رابطه با کار سایت خود و محصولی که ارائه می دهید تولید کنید. سپس می توانید به راحتی این ویدئو ها را در سایت ایوند به عنوان یک دوره ی آموزشی رایگان به اشتراک بگذارید. این اتفاق سبب بالا رفتن میزان بازدید از سایت و افزایش ترافیک سایت شما می شود.

منبع مقاله : wordstream

  • ترافیک وب سایت چیست؟
  • اهمیت افزایش بازدید سایت چیست؟
  • الکسا چیست و چه ارتباطی با افزایش بازدید سایت دارد؟
  • راهکارهای قطعی افزایش بازدید و ترافیک سایت کدامند؟

در مقاله “افزایش ترافیک سایت” ، پاسخ تمامی سوالات فوق را خواهید یافت.

ترافیک وب سایت چیست؟

ترافیک وب سایت چیست و چگونه می توان آن را تفسیر نمود؟

تعریف: ترافیک وب سایت، به کاربران وب که از یک وب سایت بازدید می کنند اشاره دارد. ترافیک سایت بر اساس بازدیدها اندازه گیری می شود و گاهی اوقات “نشست” نامیده می شود. به عبارتی دیگر نشست همان تعداد ورودی ها به سایت بوده و مرسوم ترین روش برای اندازه گیری میزان تاثیر گذاری کسب و کار آنلاین در جذب مخاطبین می باشد. امروزه دغدغه هر مدیر سایتی افزایش ترافیک سایت خود می باشد زیرا این کار باعث افزایش رتبه سایت و همچنین بهبود رتبه الکسا می شود.

هنگامی که تجارت الکترونیک در دهه 1990 آغاز شد ، معیار ترافیک سایت برای اولین بار به عنوان مهمترین معیار تعیین محبوبیت وبسایت شناخته شد. به دلیل آن که هنوز معیارهای دیگری برای سنجش موفقیت آنلاین وجود نداشت. به همان نسبت که بازاریابان دیجیتال به طور منظم کار می کردند، تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت نیز بسیار پیچیده تر می شد.

– کاربران چه مدت زمانی در صفحه می مانند؟ درصورتی که کاربران پس از چند ثانیه سایت را ترک کنند , ارائه مقدار بسیار زیادی از ترافیک تقریبا بی معنی است. معیارهایی مانند نرخ جست و جو و زمان در صفحه، تصویری از نحوه رفتار کاربران را نشان می دهد.

– چند درصد از کاربران یک خرید انجام دادند؟ برای شکوفایی یک کسب و کار آنلاین به مخاطب بزرگی نیاز داریم. اما احتیاج داریم که مخاطبینمان حقیقی باشند. تخمین بزنیم که چند نفر از کاربران از محصولات خریداری می کنند، که معمولا با نرخ تبدیل تعیین می شود. موضوع بیان شده همچنین نشان می دهد که آیا فروشگاه مبتنی بر تجارت الکترونیک به طور موثری بازاریابی محصولات خود را ارائه می دهد یا خیر؟!

اهمیت افزایش بازدید سایت چیست؟

امروزه در بسیاری از حوزه ها ردپای تکنولوژی مشاهده می شود. رشد و پیشرفت در تکنولوژی، به کارگیری ابزار های جدید و به روز شدن نیازمندی ها اهمیت طراحی و استفاده از یک بستر امن و مناسب را بیشتر کرده است. وب سایت ها و شبکه های اجتماعی، بستری مناسب و در دسترس جهت معرفی و ارائه خدمات و محصولات متنوع به مشتریان می باشند. حال هر چقدر میزان استفاده کاربران از سایت و بازدید آنها از مطالب ارائه شده در وب سایت بیشتر باشد، میزان فروش و سود آوری بیشتر خواهد شد.

از دیگر اهمیت های پر بازدید بودن یک سایت، کاهش رتبه الکسای سایت می باشد. همین امر خود منجر به اعتلای اعتبار سایت در موتور های جست و جو و بهبود وضعیت سئوی سایت می گردد.

امیت افزایش بازدید سایت

الکسا چیست و چه ارتباطی با افزایش بازدید سایت دارد؟

الکسا یک ابزار تحت وب است که با آدرس alexa.com قابل دسترس همگان میباشد. کار اصلی این شرکت تعیین رتبه سایت ها است. الکسا اطلاعات مربوط به وبسایت مانند تعداد ورودی های سایت، کلمات و عبارات تحت جست و جو، آمار ورود به سایت و همچنین بک لینک های ثبت شده برای یک وب سایت را نگه داری میکند. طبق این آمار رتبه سایت تعیین میگردد.

الکسا سایت شما را بر دو مبنا رتبه بندی میکند، اول در مقیاس جهانی با دیگر سایت ها، دوم در مقایسه با رقبای داخل کشورتان. البته ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از خدمات الکسا با خرید اکانت الکسا در دسترس خواهد بود.

شما میتوانید با نصب افزونه روی مرورگرتان رتبه الکسای سایت ها را مشاهده کنید اما پیشنهاد ما به شما ابزار بررسی رتبه الکسای تاپ ادورت میباشد که به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.

اهمیت بهبود رتبه الکسا

رتبه الکسا هم برای بازدید کنندگان و کاربران سایت و هم برای رقیبان شما ارزشمند است. بدین صورت که اگر فردی تقاضای تبلیغات در سایت شما را داشته باشد، ابتدا اعتبار و میزان بازدید سایت شما را در سایت الکسا می سنجد و سپس تصمیم خود را عملی می کند. پس بهبود رتبه ی الکسا به نحوی منجر به شناخته شدن و دیده شدن سایت شما می گردد. از طرفی افزایش بازدید سایت، به عنوان یک سرمایه برای گرداننده های سایت به شما می آید.

هشت روش قطعی افزایش بازدید وبسایت – طراحی داخلی سایت

اگر شما از یک بازاریاب و یا یک مالک کسب و کاری سؤال کنید که چه چیزی در جهان بیشتر از همه برای او خوشایند است، به احتمال زیاد جوابی که به شما می دهد “داشتن مشتری بیشتر” است. در اغلب مواقع، در لیست دلخواه کسب و کارمان بعد از یافتن مشتری، رسیدن به چه چیزی مد نظر است؟ قطعاً بازدید بیشتر و افزایش ترافیک سایت. راه های بسیار زیادی برای افزایش بازدید وبسایت شما وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به ۲۵ روش افزایش بازدید وبسایت نگاهی بیندازیم که شامل چندین روش رایگان است.

ایجاد محتوای جدید و ابتکاری

دیگر نمی توان با مطلب تکراری، ترافیک سایت را افزایش داد. آن دوران دیگر تمام شده است و همچنین موتورهای جستجو به محتوای کپی شده، بسیار حساس هستند. جریمه سایت هایی که مطالب کپی منتشر می کنند، کاهش رتبه آنها و کاهش بازدیدکننده هایشان است. پس سعی کنید مطلبی که انتشار می دهید، کاملا خلاقانه و جدید باشد تا هم بازدیدکنندگان جذب شوند و هم رتبه سایت در موتورهای جستجو بهتر شود. سعی کنید بند اول را به گونه ای بنویسید که خواننده را مجاب به خواندن ادامه مطلب کند. همچنین از غلط های املایی به شدت پرهیز کنید.

هر سایت بسته به حوزه فعالیت خود باید مقالات مرتبط را ارائه دهد. برخی از این موضوعات دارای اهمیت بیشتر و اعتبار بیشتر بین مخاطبان است. شما با شناسایی این موضوعات و استفاده از کلید واژه های پر بازدید در تهیه مقالات، می توانید رشد به سزایی در میزان بازدید از سایت ایجاد نمایید. استفاده از گوگل ترندز و گوگل وبمستر تولز می تواند کمک شایانی در جهت شناسایی کلمات کلیدی بنماید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر داشت این است که محتوای منتشر شده در سایت نباید تکراری و کپی شده باشد.

حرفه ای و جذاب داشته باشید

سعی کنید تا محیط و شکل کلی مطلب طوری باشد که خواننده را جذب کند. برای اینکار نکته های زیر را رعایت کنید:

1. از تصاویر مربوط به نوشته استفاده کنید.

2. تصاویر متعادل استفاده کنید بصورتی که نه خیلی کم کیفیت باشد و نه خیلی باکیفیت که بارگیری آن زمان ببرد.

3. اندازه و ابعاد تصویر مناسب نوشته باشد.

4. تبلیغ های اضافی را در صفحه قرار ندهید. (اعصاب خواننده را با نمایش مطالب بی ربط خرد نکنید!)

5. از CSS3 استفاده کنید. (منظور زیباسازی متن و رنگ و لعاب بخشیدن به آن است)

خبرنامه داشته باشید

یکی از روش های کاربردی و متداول جهت افزایش بازدید واقعی وب سایت، ارسال پیام به آدرس ایمیل ثبت نام کنندگان در سایت می باشد. این پیام می تواند حاوی اخباری از جمله بارگذاری یک مقاله جدید در سایت باشد. اگرچه در این روش هیچ بازدید کننده جدیدی به سایت اضافه نمی شود اما منجر به عدم کاهش بازدید کننده می شود. همچنین این کار یک حس تعهد نسبت به سایت در کاربر ایجاد می کند.

بازدید کننده مشتاق این است که خبرهای جدید سایت و مطالب جدید برای او ایمیل زده شود. با این کار افراد هرچند کم اما هر از گاهی به سایت شما سر میزنند. البته باید به گونه ای عمل کنید که مطالعه خبرنامه شما برای مشتریانتان خسته کننده نباشد.

مانند مخاطبان خود فکر کنید

زمانی که بازدیدکننده نوشته را بخواند و احساس کند که یک فرد مثل خودش این مطلب را نوشته، تاثیر زیادی بر وی دارد. این نکته در علم روانشناسی نیز ثابت شده است. پس سعی کنید مطالب شما مفید و مورد اعتماد عموم جامعه باشد و کاربران آن را تایید کنند.

از وبلاگ استفاده کنید

کابران وبلاگ را دوست دارند، چون مطالب آن کوتاه و کامل است و معمولا وجود آن سبب بالا رفتن ترافیک سایت می شود.

دسته بندی و فهرست مناسبی داشته باشید

فهرست مناسبی داشته باشید تا کاربر به راحتی بتواند به مطالب مختلف دسترسی داشته باشد و همچنین دسته بندی شما باید مشخص، واضح، در دسترس، و کامل باشد. این موضوع تاثیر بسیار فراوانی در افزایش ترافیک سایت خواهد داشت.

از آمار گوگل آنالیتیکس استفاده کنید

استفاده از آمار های گوگل آنالیتیکس باعث می شود که نقاط ضعف و قوت سایت خود را پیدا کنید و نقاط ضعف را برطرف کنید. شما می توانید صفحات قوی را شناسایی کرده و قوی تر کنید و صفحات ضعیف را نیز اشکال یابی کرده و برای افزایش قدرت آنها اقدام کنید. پیشنهاد میکنیم از وب مستر نیز غافل نشوید!

از لینک های داخلی استفاده کنید

در مطالب و نوشته های خود از لینک های داخلی استفاده کنید، یعنی اگر کلمه یا عبارتی در نوشته به کار برده اید که در مورد آن، در صفحه ای دیگر از سایت مطلب دارید، آن کلمه و یا عبارت را به آن صفحه (که در مورد آن کلمه یا عبارت است) لینک کنید. بهترین نمونه برای این موضوع سایت ویکی پدیاست که هر کلمه مرتبط به صفحه مربوطه لینک شده است.

25 روش قطعی افزایش بازدید وبسایت – خارج وب سایت

انجام تبلیغات

این مورد بسیار واضح و شفاف است و قصد داریم در ابتدای کار به این روش نگاهی بیندازیم. به طور کلی جستجوی پولی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و نمایش تبلیغات از بهترین روش ها برای جذب مخاطب هستند.

برای این کار، نشان تجاری و یا برند خود را بسازید و سایت خود را در معرض عموم قرار دهید. راهبرد ها و استراتژی های پرداخت کسب و کارتان را زمان بندی کنید تا به اهداف خود دست پیدا کنید. آیا خواهان افزایش ترافیک سایت خود هستید یا در جست و جوی افزایش تبادلات؟

هر کانال پولی جوانب مثبت و منفی مخصوص به خود را دارد. پس قبل از اینکه به کارت اعتباری خود دست بزنید لازم است درباره اهدافتان با دقت فکر کنید. اگر شما فکر می کنید بازدید بیشتر از سایت در فروش بیشتر تأثیرگذار است، احتیاج به هدف گذاری روی کلمات کلیدی دارید تا فروش تجاری بیشتری داشته باشید. بله، رقابت بر سر عبارات جست و جو بسیار شدید و حتی (گران) است؛ اما نتیجه نهایی که در آخر کار حاصل می شود به ارزش آن می افزاید.

فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی در بین افراد جایگاه خود را پیدا کرده اند و کمتر کسی را می بینید که از شبکه های اجتماعی استفاده نکند، لذا استفاده از آن نقش فراوانی در افزایش ترافیک سایت دارد. این که فقط تولید محتوا کنید و امیدوار باشید که مردم آن را پیدا کنند، کافی نیست. شما مجبور هستید که در این زمینه فعال باشید. یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید وب سایت، استفاده از شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوای شماست.

افزایش ترافیک سایت

به طور مثال شبکه اجتماعی توییتر برای لینک های کوتاه، مبهم و جذاب بسیار مناسب و ایده ال است. در حالی که در سازوکار گوگل پلاس این امکان وجود دارد که به طور اختصاصی کلمات شما جست و جو شده و محتوایتان در این شبکه اجتماعی نمایش داده شود. کاربران از این طریق وارد سایت شما می شوند و افزایش بازدید وبسایت شما رقم می خورد.

یا شما دارای اکانت توییتر هستید؟ پس با استفاده از هشتگ های مرتبط، به گروه های بحث و تبادل نظر ملحق شوید. آیا مخاطبان شما در پست های فیسبوک نظر دهی می کنند؟ به سؤالات پاسخ می دهند و به دیگر افرادی که در صفحه شما نظر می دهند ملحق می شوند؟

هیچ چیزی به اندازه استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال انتشاری در بازدید از سایت شما مؤثر نیست. پس، از شبکه های اجتماعی که با هدف تعامل با مردم طراحی شده، غافل نشوید و از فرصت رایگان ایجاد شده توسط آن ها به خوبی استفاده کنید.

حال اقدامات مربوط به شبکه های اجتماعی، برای بهبود رتبه سایت را برای شما عزیزان شرح می دهیم:

1. سعی کنید برای سایت خود شبکه های اجتماعی مختلف را بسازید و لینک پیوستن به آنها را در سایت خود قرار دهید.
2. مطلب هایی که در سایت خود منتشر می کنید را در شبکه های اجتماعی خود نیز به اشتراک بگذارید.
3. سعی کنید دکمه ی پیوستن به شبکه های اجتماعی به صورت ابزار در همه صفحات سایت وجود داشته باشد.
4. از فیسبوک، توئیتر، گوگل پلاس و لینکدین حتما استفاده کنید، چون محبوب ترین ها برای موتورهای جستجو هستند.
5. از کانال تلگرام حتما استفاده کنید چون اکثر مردم ایران از تلگرام استفاده می کنند.
6. هر مطلبی که در سایت خود منتشر می کنید، حتما در کانال تلگرام خود نیز به اشتراک بگذارید.

ایجاد تنوع در محتوا

علی رغم عواملی که به آن معتقد هستید و باور دارید، هیچ فرمول خاصی برای موفقیت در بازاریابی محتوا وجود ندارد. به همین دلیل، تا جایی که مقدور است و امکان جذاب شدن محتوا وجود دارد، در اندازه و نوع محتواهایتان تفاوت ایجاد کنید، تا برای کاربران از هر قشری مناسب جلوه کند.

برای اثر گذاری بیشتر، محتواهای مبتنی بر خبر یا پست های خبری با محتوای بسیار طولانی (همانند یک فیلم یا نمایش بصری) و اطلاعات و داده ها و نمونه های داده محور را کوتاه تر کنید.

عنوان قوی بنویسید

سرفصل ها یا هدینگ ها یکی از مهم ترین قسمت های محتوای شما به حساب می آیند. بدون داشتن سرفصل گیرا، پست ها و محتواهای کامل ترین وبلاگ ها نیز نخوانده باقی خواهند ماند. پس بهتر است در هنر سرفصل نویسی، ماهر شوید.

به عنوان مثال نویسنده ها در اغلب مواقع در رسانه خبری “BuzzFeed”و”Upworthy” بیش از 20 عنوان برای مطالب در نظر میگیرند و پس از تحلیل و بررسی و یکی از آن ها را انتخاب می کنند. این کار به طور حتم منجر به افزایش بازدید سایت خواهند شد. بنابراین قبل از اینکه بخواهید محتوای خود را منتشر کنید، درباره انتخاب عنوان آن خوب فکر کنید.

به صفحات سئو شده توجه داشته باشید.

بهترین و موثر ترین روش برای بالا بردن ترافیک، بهینه سازی سایت و یا همان سئوی سایت می باشد. اگر شما بتوانید سئوی محتوای تولیدی و سایت خود را بالا ببرید، موتور های جست و جو به راحتی سایت شما را در دسترس مخاطبان قرار می دهند. جالب است بدانید محتوای سئو شده اصلی ترین و مهم ترین سرمایه یک سایت به شمار می آید. پس تا حدی که امکان دارد سعی کنید محتوایی در محتوای ارائه شده در سایت خود اصول و قواعد سئو را رعایت کنید.

افزایش بازدید سایت

فکر می کنید که سئو از بین رفته است؟ مجدد فکر کنید. بهینه سازی سایت و محتواها، هنوز برای موتورهای جستجو یک فعالیت ارزشمند و ارزنده به شمار می رود.

  • آیا متن جایگزین تصاویر را اضافه کرده اید؟
  • آیا برای محتواهای جدید لینک های داخلی ایجاد کرده اید؟
  • در مورد توضیحات متا چه می دانید؟

بهینه سازی برای پیج های سئو شده نیاز به سپری شدن زمان و یا دوره خاصی ندارد و می تواند به افزایش ترافیک سایت بیانجامد.

بر روی کلمات کلیدی بلند هدف گذاری کنید

آیا انتخاب کلمات کلیدی هدفمند و ویژه را بر اساس جنبه های مهمی که دارند، انجام داده اید؟ اکنون زمان آن رسیده است که بر روی کلمات کلیدی بلند هدف گذاری کنید. کلمات کلیدی بلند، انتخاب اکثر جستجو کنندگان در اینترنت می باشد. اگر شما از کلمات کلیدی بلند به عنوان بخشی از جست و جوی پولی و یا برای سئو سازی کلمات استفاده نکنید، بدین معنی است که همه چیزتان را ازدست داده اید.

شروع وبلاگ نویسی مهمان (قرار دادن پست در سایت های مرتبط با سایت های شما)

علی رغم آن چیزی که شنیده بودید، وبلاگ نویسی مهمان از بین نرفته است.

تأمین کردن یک پست مهمان در یک سایت مشهور و یا معتبر می تواند باعث افزایش بازدید وبسایت شما شود و به شما کمک خواهد کرد که نام تجاری خود را در یک معامله بسازید. لازم است بدانید، استاندارهای وبلاگ نویسی مهمان در طول هجده ماه گذشته به طور اساسی تغییر کرده اند. همیشه تاکتیک ارسال پست به صورت اسپم با مجازات های سخت گوگل همراه است. پس با هوشیاری به راهتان ادامه دهید.

علاوه بر انتشار پست میهمان، شما می توانید پست های خود را به صورت رایگان در سایت اخبار رسمی نمایش دهید. این سایت در زمینه ی بازنشر محتواهای تولید شده در انواع مختلف سایت ها فعالیت می کند.

دیگران را به عنوان نویسنده مهمان در سایتتان دعوت کنید

وبلاگ نویسی مهمان یک خیابان دوطرفه است. علاوه بر اینکه شما محتوا را در وبلاگ های دیگر پست می کنید، از دیگران نیز دعوت کنید تا محتواهای خودشان را در سایت و یا وبلاگ شما منتشر کنند.

اشتراک گذاری پست ها و لینک دهی آن ها و شما به سایت های متقابل، همانند یک مهمان است که باعث می‌شود خوانندگان جدیدی وارد سایت شما بشوند. اطمینان حاصل کنید که پست هایتان با کیفیت بالا و دارای محتوای اصلی و بدون لینک های اسپم باشد. زیرا گوگل راه فعالی را در شناسایی محتواهای بی کیفیت در وبلاگ نویسی مهمان در پیش گرفته است.

به ورودی از بک لینک ها اهمیت دهید

برای دریافت بک لینک از سایت های دیگر، روش رسمی و مورد پسند گوگل این است که با آن ها رایزنی کنید تا از سایتشان به شما بک لینک دهند (نه خرید بک لینک یا خرید بازدیدکننده برای سایت)؛ یا این که با آن ها تبادل لینک کنید. در نهایت امر نتیجه کار این خواهد بود که یک محتوا در سایت مهمان که حاوی لینک های ارجاعی به سایت شماست، ایجاد می شود. اما اگر کاربران آن سایت بر روی بک لینک ایجاد شده کلیک نکنند این کار چه فایده خواهد داشت؟ الگوریتم های گوگل به خوبی متوجه لینک های منفعل می شوند و آن ها را ناکارآمد می دانند.

به جای اینکه سایت های دیگر را متقاعد کنید که به شما بک لینک دهند (یک فرآیند خسته کننده و دارای پیچیدگی زمانی)، محتوایی بسازید که خواهان واقعی لینک دادن باشد.

کشف کنید چه نوع لینک هایی، به مقدار بسیار زیادی ترافیک ارجاعی ارسال می کنند و نحوه دریافت آن ها در این پست چگونه است.

افزایش ترافیک وبسایت

محتوای پست هایتان را در لینکدین به اشتراک بگذارید

لینکدین خیلی بیشتر از یافتن شغل اهمیت دارد. بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه ای دنیا در حال حاضر یکی از ارزشمند ترین شبکه هایی است که محبوبیت خود را حفظ نموده است. برای اثرگذاری بهتر، شما باید محتوای خود را بر اساس یک قانون خاص و به طور منظم در لینکدین به اشتراک بگذارید. انجام این کار باعث افزایش بازدید وبسایت شما می شود.

ترافیک وبسایت

پیاده سازی طرح schema microdata

میکرودیتا تگی است که با استفاده از آن می توانید یک سری اطلاعات را به موتور های جست و جو بفهمانید که توسط سایت schema تعریف شده است.

تگ های میکرودیتا کار را برای ربات های موتور های جست و جو آسان می کنند و باعث می شوند صفحات شما راحت تر برجسته و بروز شود. استفاده از schema برای سئوی سایت همانند استفاده از یک چرخ دنده غنی برای سایت است که باعث بهبود رتبه بندی کلیک بر روی سایت می شود.

با رهبران متفکر در عرصه صنعت مصاحبه و گفت و گو کنید

آیا فکر می کنید که مصاحبه صرفاً مختص اعضاء مجامع بزرگ است؟ قطعاً شگفت زده خواهید شد وقتی که مشاهده کنید تعداد بسیار زیادی از مردم مشتاق صحبت با شما هستند. البته تنها در صورتی ممکن است که این تقاضای دوطرفه صورت بگیرد. برای این کار در ابتدا برای رهبران متفکر در صنعت کسب و کار یک ایمیل ارسال کنید و از آن ها تقاضا کنید که خواهان مصاحبه و گفت و گو با آن ها هستید. در آخر مصاحبه انجام گرفته را در وبلاگتان منتشر کنید.

نه تنها به رسمیت شناختن نام آن ها باعث تقویت و افزایش بازدید وبسایت شما می شود، بلکه مصاحبه شونده نیز محتوای مصاحبه را در سایت خود و یا در مکان هایی دیگر به اشتراک می گذارد و این کار به گستردگی هر چه بیشتر این روش دامن می زند.

از بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) غافل نشوید

بسیاری از مشاغل بر روی جذب مشتری متمرکز می شوند و به واسطه بازاریابی محتوا بسیاری از ابزار های سنتی را فراموش می کنند. بازاریابی ایمیلی یک ابزار قدرتمند محسوب می گردد. حتی یک انفجار ایمیلی نسبتاً موفق (ارسال انبوه ایمیل)، می تواند رشد کم، ولی قابل قبولی بر روی تقویت ترافیک و افزایش بازدید وبسایت شما داشته باشد.

مواظب باشید در هر باری که سایتتان را بروزرسانی می کنید، با ارسال ایمیل های بی وقفه بمباران ایجاد نکنید. با ایمیل های بی رویه مزاحم کاربران نشوید. همچنین از بازاریابی دهان به دهان یا حضوری، به خصوص هنگامی که مشتریان خاص و ویژه ای خواهان محصولات شما هستند نیز چشم پوشی نکنید.

ارسال یک ایمیل یادآوری با متنی دوستانه، زمانی که محصول جدیدی به کسب و کارتان افزوده شده، برای جلب مشتری کافی است. این کار نیز منجر به افزایش بازدید وبسایت شما می شود.

سایت خود را رسپانسیو طراحی کنید.

روزهایی را سپری می کردیم که مرورگر های اینترنت با ابعاد صفحه نمایش خانگی کاربران تناسب لازم را داشت. امروزه بیشتر از قبل مردم برای استفاده از اینترنت از گوشی های تلفن همراه استفاده می کنند. شما نیز مجبور به استفاده از راهکاری هستید که بازدیدکنندگان سایت بر روی تمام صفحات سایت پیمایش کنند. با استفاده از این کار آن ها را به هر نقطه ای از سایت که خواهان شماست هدایت خواهید کرد.

در این راستا اطمینان حاصل کنید که سایت شما قابل دسترسی برای عموم مردم است. همینطور حتما برای انواع گوشی های تلفن همراه و دیگر صفحه نمایش ها به آسانی قابل رؤیت باشد. حتی گوشی های هوشمند بسیار کوچک.

اطمینان حاصل کنید که سایت شما از سرعت خوبی برخوردار است

آیا حاظر هستید که ۳۰ ثانیه برای بارگذاری یک سایت صبوری کنید تا بتوانید آن را ببینید؟ من حاضر به صبوری نیستم.

اگر وبسایت شما زمان زیادی را برای بازشدن صرف می کند، افزایش نرخ پرش باعث کاهش رتبه آن در گوگل خواهد شد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید صفحات وب سایت تا حد ممکن بهینه سازی شده اند.

به اندازه فایل عکس ها که در سایت بارگذاری می شود توجه کنید. همچنین به ساختار صفحه و افزونه های third-party (برنامه های کوچکی هستند که به وب سایت اضافه می شوند تا قابلیت بیشتری را برای سایت شما رقم بزنند)، توجه داشته باشید. هرچه سایتتان سریع تر بارگذاری شود، طبیعتاً برای کاربر دلنشین تر است.

۲۵روش برای افزایش ترافیک وبسایت شما

احساس اجتماعی بودن را پرورش دهید

مردم دوست دارند که راجع به خاطرات و احساسات پرشوری که نسبت به مسائل مختلف حس می کنند، نظر بدهند. بنابراین ساخت یک جامعه اجتماعی مجازی در وبسایتتان می تواند مسیر بسیار خوبی برای آغاز گفت و گو باشد. همچنین باعث افزایش بازدید وبسایت شما شود.

به عنوان مثال پیاده سازی یک سیستم ارسال نظر قدرتمند، می تواند مؤثر باشد؛ کامنت هایی که در فیسبوک گذاشته می شود و یا ساخت یک انجمن اختصاصی که در آن بازدید کننده ها سؤالاتشان را می پرسند، منجر به افزایش بازدید وبسایت شما خواهد شد.

فراموش نکنید که در وبسایت شما بخش خط مشی و ضوابط استفاده از سایت، مانند رعایت آداب نزاکت و یا به طور مثال نپرسیدن سؤالات بی ادبانه که توسط برخی کاربران رخ می دهد، افزوده شده باشد.

در بخش نظردهی گوش شنوا داشته باشید

احتمالاً سایت های بسیار زیادی را بازدید کردید که بر اساس یک سری قواعد خاص، با حرفه شما مرتبط باشند. چه عاملی باعث شده که به گفت و گو با آن ها نپردازید؟

با نام برند خودتان در سایت ها و وبلاگ های مرتبط نظر بگذارید. در نتیجه کاربران سایت مهمان با نام شما و نقطه نظر کاربردی شما آشنا می شوند و ممکن است از سایتتان بازدید کنند. در نهایت این عوامل باعث افزایش بازدید وبسایت شما و رسیدن به هدفتان می شود. پس توجه کنید که منزوی نشوید. ارتباط با سایت هایی که در حوزه کسب و کار شما هستند لازم و ضروری است؛ در این مسیر از انجام فعالیت های غیرحرفه ای نظیر ارسال هرزنامه (اسپم) به این سایت ها خودداری کنید.

فزایش ترافیک وبسایت شما

تجزیه و تحلیل داده هایتان را مورد بررسی قرار دهید

تجزیه و تحلیل داده های گوگل (گوگل آنالیتیکس) یک منبع غیر قابل تخمین و فوق العاده با ارزش از داده ها و اطلاعات است. این داده ها در جنبه های مختلفی از سایت شما به شکلی کاملاً باورنکردنی و بسیار موثق قابل استفاده هستند. این اطلاعات در خصوص بازدید کنندگان و صفحات سایت شما می باشد.

بر روی تجزیه و تحلیل داده ها تمرکز کنید و این اطلاعات را برای اهداف حرفه ای و راهبرد های محتوای وبسایتتان استفاده کنید. به صفحات و پست هایی که می خواهند محبوبیتشان را اثبات کنند توجه کنید. اطلاعات بازدید کننده های سایتتان را مورد بررسی قرار دهید و تحلیل کنید. بررسی کنید که به چه طریقی، در چه زمان و درچه مکانی بازدید سایت شما افزایش می یابد.

محتوای وبسایتتان را به سایت های خبر خوان ارسال کنید

در ابتدای کار یک عبارت سلب مسئولیت در ارتباط با کارهایی که کاربران بر روی سایت انجام می دهند و یا پست‌هایی که مشاهده می کنند قرار دهید. محتوای سایت خود را در سایت های خبرخوان منتشر کنید، اما در نظر داشته باشید که برخی از خبرخوان های حرفه ای از دریافت محتوای اسپم جلوگیری می کنند.

۲۵روش افزایش بازدید وبسایت

در استراتژی محتوای وبسایتتان، انتشار یک ویدیو را در دستور کار خود قرار دهید

همانطور که می دانید محتوای تصویری و متحرک جذاب ترین و پر مخاطب ترین نوع محتوا می باشد.داده ها نشان می دهد که نگهداری اطلاعات برای موارد بصری موردی ارجح تر از آن است که بخواهد صرفاً بر اساس متن باشد. با این کار توجه مخاطبتان را جلب و حفظ کنید. این عوامل باعث افزایش بازدید وبسایت شما در همان زمان می شود. ویدئو ها به سادگی قادر به بالا بردن بازدید سایت می شوند. برای تولید یک ویدئو لازم نیست هزینه ی گزافی را متحمل شوید یا یک کار بسیار دشوار را انجام دهید.

برای ساخت یک کلیپ یا ویدئو فقط کافی است محتوای متنی سایت خود را در قالب یک پاورپوینت آماده سازید. سپس با استفاده از نرم افزار های مختلف فیلم برداری از صفحه از پاور پوینت در حال اجرا فیلم بگیرید. اگر مطلب آموزشی است، توصیه می شود همزمان به ارائه پاور پوینت مطالب به صورت خلاصه و شفاهی زیر صدای ویدئو باشد.

این کار اثر گذاری و جذابیت ویدئو را بالا می برد و احتمال اینکه بازدید کننده ویدئو را به دیگر دوستانش معرفی کند بیشتر می شود. همچنین شما می توانید ویدئوی تولیدی خود را در سایت های آپارات، نمایش و تماشا به اشتراک بگذارید.

ویدئو مارکتینگ

در رقابت تحقیق کنید.

اگر شما از نرم افزارهای شناسایی رقیبان همانند buzzsumo استفاده نمی کنید، به راستی که در وضع نامساعدی هستید. این سرویس ها، عملکرد های اجتماعی را از سایت های خاص جمع آوری می کنند. محتوای وبسایت ها، موضوعاتی را که با یک نگاه سریع برای مخاطبان و خوانندگان طنین انداز می شوند، فراهم می کنند.

موضوعات استفاده شده در محتواها به شکل بسیار مهمی در رسانه های اجتماعی تکامل ایجاد می کنند.

تلاش کنید تا بفهمید که مردم راجع به چه مسائلی صحبت و مطالعه می کنند؛ با در نظر گرفتن آن مسائل سر موضوعاتی از محتواهایتان رقابت کنید که موجب افزایش بازدید وبسایت شما می گردد.

افزایش ترافیک وبسایت شما

میزبانی از وبینارها (سمینارهایی که در بستر اینترنت انجام می شود)

مردم علاقمند به یادگیری هستند و وبینارها بهترین جایگاه برای عرضه درایت و دانایی شما برای مخاطبانی که مشتاقانه منتظر شما هستند، محسوب می شوند. با یک گروه اجتماعی مؤثر و درحال ارتقاء همگام شوید. وبینارها یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید وبسایت شما محسوب می شوند.

یک ایمیل در هفته و یا زودتر از زمان و قبل از تشکیل وبینار برای مخاطبانتان ارسال کنید; همانند عبارت “آخرین شانس شما برای ثبت نام”، که در برخی از سایت هایی که حاوی خبر مهمی هستند، منتشر می شود. محتوای اصلی این ایمیل ها نیز یادآور روز وبینار باشد.

اطمینان حاصل کنید که بیانات شما برای مشاهدات بعدی بایگانی می شود. وبینارتان را در رسانه های اجتماعی با گستردگی هر چه تمام تر ارتقاء دهید.

در کنفرانس ها شرکت کنید

در هر عرصه ای که شما در آن فعالیت می کنید، موقعیت هایی شکل می گیرد که دارای حداقل یک یا دو انجمن اصلی هستند و کنفرانس هایی که در این انجمن ها برگزار می شود با موضوع کسب و کار شما مرتبط است. شرکت در این کنفرانس ها ایده بسیار خوبی است و صحبت درباره کنفرانس ها بهتر از شرکت در آنهاست. حتی اگر شما به صورت نیمه کاره و ناقص مشغول سخنرانی شوید، یک راه بسیار عالی را برای اثبات خود به عنوان یک رهبر متفکر در صنعت خودتان، پیش رو گرفته اید. در این مسیر وبسایت شما نیز به شکل قابل توجهی برجسته و ممتاز می گردد.

این عوامل را همین امروز برای مقاله ای که می خواهید منتشر کنید اعمال کنید.

تبدیل مقالات خود به E-book

هنگامی که شما در سایت مطالب خود را در قالب مقالات برای بازدید کننده ارائه می دهید، تنها افرادی که به سایت مراجعه کنند قادر به استفاده از این مقالات هستند. پیشنهاد ما این است که مقالات منتشر شده سایت خود را به سادگی تبدیل به E-book یا همان کتاب الکترونیکی کنید. این اتفاق باعث می شود سایت هایی که انواع کتب الکترونیکی را به عناوین مختلف ارائه می دهند، کتاب الکترونیکی مقالات شما را هم در سایت خود منتشر کنند. این امر سبب افزایش بازدید سایت شما خواهد شد.

برگزاری دوره های آموزشی رایگان

شما می توانید کلیپ ها و ویدئو هایی در رابطه با کار سایت خود و محصولی که ارائه می دهید تولید کنید. سپس می توانید به راحتی این ویدئو ها را در سایت ایوند به عنوان یک دوره ی آموزشی رایگان به اشتراک بگذارید. این اتفاق سبب بالا رفتن میزان بازدید از سایت و افزایش ترافیک سایت شما می شود.

منبع مقاله : wordstream

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 757
  • بازدید کلی : 9696
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی